Druk op "Enter" om naar de inhoud te gaan

De uitnodiging

Leusink en Crans, enkele maanden nadat Korver het bedrijf van Leusink en Crans had gekocht, eisten toen ogenblikkelijke betaling door Korver van de ƒ 1.000.000 lening op via de rechter. Leusink en Crans wisten dat Prowi Korver de betrokken lening niet kon terugbetalen gezien de zeer slechte financiële conditie in welke zij Prowi aan Korver hadden verkocht en de door Plattje bij de bank ingediende zeer negatieve financiële projectie had voor hen zeker gesteld dat de ING het aan Korver toegezegde krediet niet meer aan hem ter beschikking zou stellen en dat een faillissement voor Prowi Korver daarmee zeker was. De lening van ƒ 1.000.000, betaalbaar in juni, was de hefboom voor Leusink en Crans de firma weer in hun bezit te krijgen.

Het faillissement van Prowi Korver werd aangevraagd door de eega’s van Leusink en Crans…
Kort daarop hadden Leusink en Crans Prowi (nu Prowi Vof) weer in hun bezit.

Op 13 september 2002, enkele dagen voordat de eega’s van Leusink en Crans het faillissement op 18 september 2002 van Prowi Korver in hun bezit kregen, boden Leusink en Crans een feestje aan het gezamenlijke personeel van Prowi aan en deelden zij hen mede dat zij, Leusink en Crans, opnieuw eigenaar zouden worden van het bedrijf.

In de periode voor het faillissement, en in de periode na het uitspreken van het faillissement, voerden Leusink en Crans allerlei subversieve activiteiten uit ten nadele van het opereren van Prowi Korver. Zoals als het benaderen van Prowi Korver toeleveranciers met de mededeling dat laatstgenoemde failliet zou gaan hetgeen tot gevolg had dat materialen niet meer werden geleverd, het tankstation waar Prowi vrachtauto’s dagelijks tankten geen diesel meer leverde, en allerlei leveranciers plotseling agressieve incassoactiviteiten ontwikkelden. Korver had geen “auto van zaak” maar gebruikte zijn privé auto om zakelijk onderweg te zijn. Op een gegeven moment stond de auto van Korver ter reparatie bij Garage Baan in Hengelo. Ook daar was Leusink voorbij gegaan om te vertellen dat Korver wel binnenkort zijn rekeningen niet meer kon betalen daar hij failliet zou gaan. Baan hield de auto vast en nam deze, zonder enige grond daartoe, in beslag.

Het continueren, functioneren, van Prowi Korver was door Leusink, Crans, Plattje en Schoolkate onmogelijk gemaakt.

Orders konden niet meer compleet gemaakt worden door missende materialen en projecten en montagewerkzaamheden niet meer uitgevoerd worden. Het bedrijf, wat toen zeer veel orders grote en opdrachten bezat, kwam tot stilstand. Toen Leusink en Crans Prowi Korver door toedoen van Wethouder Kok en de curator vrijwel gratis in bezit kregen konden zij die orders en opdrachten welke Prowi Korver door hun toedoen niet meer kon afmaken en oppikken, afleveren en aan Prowi klanten berekenen. Vele orders en opdrachten rapporteerden zij niet als “onderhanden werk” aan de curator en hebben zij eenvoudig gestolen.

Delen van opdrachten, delen van voorraden, materialen, halffabricaten etc. werden door Leusink en Plattje in een leeg gebouw dat direct aan de Prowi gebouwen vastzat maar door niemand als een onderdeel van de Prowi gebouwen kon gezien worden, verborgen gehouden van de curator en eventuele taxateurs.

Verdere, door Leusink en Crans toen uitgevoerde, subversieve activiteiten volgen.

Mission News Theme door Compete Themes.

Copyright @ De Charlatan 2017 – Published Defiance Press & Publishing – New York

RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter
WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien